loving !

loving !

Monday 18 July 2011

tangisan untuk Illahi ..

blog saia hari ni .. ' Tangisan Untuk Illahi' .. ape yang saia cube sampaikan ni rase nyer bukan mengenai individu lain .. melainkan semua nyer berkisar tentang saia .. Se0rang gadis yang tak berapa nak mengenali dunia nyata ..


kenape ye ? agak susah nak khusyu' dalam s0lat .. agak susah nak diperkenan kan d0a2 saia .. even hanye tuh yang saia d0a kan setiap kali s0lat ..
p/s : bukan nak tunjuk baik .. sekadar renungan buat saia ..




sehingga hari ni saia terasa macam ade sesuatu yang saia per0lehi , sedikit demi sedikit .. saia hanye berm0h0n Taufiq dan Hidayah Tuhan .. Bukan untuk mengharap kan Syurga semata-mata tetapi juga untuk melepaskan diri dari neraka .. Pedih nyer yang teramat .. Tak0t nyer saia ..


Tetapi .. saia juga manusia biasa , yang tak terlepas dari d0sa sejak saia bangun pagi sehingga melelapkan mata pada malam hari .. Saia bukan se0rang hamba yang sempurna untuk mengingati setiap kesalahan yang saia lakukan .. n tipu lah klaw saia cakap , saya cuba untuk ja0h dari tak langs0ng melakukan d0sa .. Kerana saia manusia biasa .. mesti akan buat d0sa gak kan ..


erm nape ye saia tulis bl0g macam ni ? macam lawak kan .. rase nyer tak layak untuk saia pers0al an tentang ni , tapi kehendak hati saia terlalu inginkan impian saia untuk berubah .. untuk menjadi se0rang yang baik .. selepas saia rasa bagai ada sesuatu yang sedang saia cari selama ni .. untuk id0p n mati saia .. tapi ..


   ... sekali kita bernafas je , dah banyak kali kita akan lakukan d0sa .. cube fikir berape kali kita bernafas dalam sehari ? belum sebulan .. setahun .. ayat ni dah lame saia hayati cuma sukar untuk saia terima perubahan yang datang ..


Jadi .. saia sentiasa mengharap n berjanji tidak akn putus harapan .. berd0a n terus berd0a untuk mencari keberkatan sebagai bekalan hari kematian saia nanti , InsyaAllah ..


Walaupun , saia sedar akan kesalahan saia .. Saia benar-benar inginkan bakal suami saia nanti menerima saia sedia ada .. yang sempurna sebagaimana saya dijaga 0leh mama n abah ..
Terlampau menginginkan .. kerana saia ..

                                = RINDU PADA ILLAHI =

m0od : ser0n0k tulis bl0g ni =)

No comments:

Post a Comment